Als je nieuw bent in de cryptowereld, kunnen al die cryptotermen best intimiderend zijn. Om je alvast een beetje op weg te helpen, delen we regelmatig uitleg over de meest voorkomende cryptotermen. Vandaag: 51% attack.
Een 51%-aanval stelt de situatie voor waar meer dan de helft van de computerkracht binnen een bepaalde blockchain van één persoon of één geconcentreerde groep komt.
Dit zorgt ervoor dat deze groep de complete controle over deze blockchain krijgt. Ze kunnen dan bijvoorbeeld al het minen stoppen, alle transacties stoppen of elke coin van deze specifieke blockchain oneindig vaak uitgeven.
Meer hierover leer je tijdens een cursus van De Cryptoschool. Deskundige en crypto-ondernemer Dennis Albinus leert je de fijne kneepjes van het vak! Kijk op www.decryptoschool.nl en meld je aan. Ook deze zomer verzorgen we cursussen.